تاثیر ورزش برای درد گودی کمر


ورزش برای درد گودی کمرورزش برای درد گودی کمر

ورزش برای درد گودی کمر

طی دهه های اخیر افزایش قابل توجهی در کمر درد مزمن دیده می شود. ثابت شده است که ورزش برای درد گودی کمر مفید است و با قوی شدن کمر می توان در بسیاری از موارد از کمر درد خلاص شد. سبک زندگی انسان امروز و کم تحرکی، نشستن های طولانی مدت مسبب بسیاری از کمر درد هاست که می تواند با ورزش کردن رفع شود.

 

آسیب های رایج قسمت انتهایی کمر

در ناحیه انتهایی کمر ممکن است آسیب شدید دیسک وجود داشته باشد یا در اثر حرکات های تکراری عصب آسیب دیده باشد. ضعیف بودن عضلات این ناحیه باعث تشدید درد و فشار روی ستون فقرات می شوند.

برخی از آسیب هایی که در ناحیه انتهایی کمر ایجاد می شوند تنها با درمان خارجی مانند جراحی درمان می شوند. اما عضلات ضعیف و تنگی کانال را می توان تا حدودی با ورزش درمان کرد. اگر عضلات کمر قوی باشند نه تنها فرد احساس بهتری دارد، بدن انعطاف پذیری نیز خواهد داشت و هنگام تحرک و بلند کردن اجسام فشار زیادی به کمر وارد نمی شود.

 

مزایای تقویت عضلات کمر

عضلات نگهدارنده ی استخوان های بدن در کنار هم هستند و برای هر گونه حرکتی به آن ها نیاز است. تقویت عضلات بدن نه تنها درد را کاهش می دهد که باعث سلامت طولانی مدت بدن و ممانعت از بروز آثار پیری می شود.

 

بهبود وضعیت و ثبات ستون فقرات

عضلاتی که در دو طرف ستون فقرات قرار دارند نگهدارنده ی این مهره ها هستند و با تقویت این عضلات علاوه بر عضلات شکمی منجر به افزایش استقامت و ثبات وضعیت می شود.

 

بهبود تعادل

تعادل برای انسان یک موضوع حیاتی است. زیرا بر هم خوردن تعادل منجر به افتادن و ایجاد عارضه های بدی می شود. راه رفتن صحیح یکی از مواردی است که باید افراد به ویژه بچه ها به آن دقت کنند. عضلات تقویت شده باعث می شوند تعادل بدن بهتر و راحت تر حفظ شود.

 

لاغری

عضلات با وجود اینکه بافت متراکمی دارند و وزن زیادتری نسبت به چربی دارند، حجم کمتری را اشغال می کنند. به همین دلیل با ورزش کردن و تقویت عضلات ضمن حفظ وزن و قوای بدن شاهد لاغری خواهیم بود.

 

کاهش درد

کاهش درد یکی از مهمترین مزایای ورزش کردن و تقویت عضلات کمر است. لازم است برای رسیدن به این هدف ورزش ها به صورت منظم انجام شوند و بیش از 48 ساعت بین دو وعده ی ورزش فاصله نیفتد.

 

بهترین ورزش ها

بهترین ورزش ها در این رابطه ورزش هایی هستند که پا ها و قسمت انتهایی کمر و نیز شکم را درگیر می کنند. هر عضله ای که مرتبط با قسمت انتهایی ستون فقرات است باید تقویت شود تا اثر ورزش برای درد گودی کمر خود را نشان دهد.

منبع: تاثیر ورزش برای درد گودی کمر


/ 0 نظر / 7 بازدید